SP race project na IDM Nürburgring 2025

SP race project na IDM Nürburgring 2025

Víkend 5.-7. září patřil slavný Nürburgring německému šampionátu IDM. Pro naši šestapadesátku Jonáše Kocourka to byly první závody na tomto ikonickém okruhu, kde každý metr asfaltu dýchá historií. Co si z něj odnáší?


Jak se ti jelo a jaké byly podmínky?

Jelo se parádně, paradoxně líp než to vypadalo výsledkově. Cítil jsem se docela fajn, ale bohužel mě trochu potrápila ruka. Zjistilo se, že mám porušené vazy v zápěstí a jelikož jsme testovali už ve čtvrtek, kdy jsme strávili půl dne na trati, tak v neděli byla ruka už taková slabší a už to moc nezvládala. Samozřejmě jsme do Německa jeli s větším očekáváním, ale snažil jsem se vydat ze sebe maximum. Počasí navíc taky celkem vyšlo a podmínky byly docela dobré, pro motorky myslím ideální. Až na občasný prudký nárazový vítr, který byl chvílemi dost nepříjemný. 


Jaké to je jet na tak slavném okruhu?

Pro mě to bylo úplně poprvé. Nejeli jsme samozřejmě tu dlouhou variantu okruhu Nordschleife, závody se jely na kratší trati (pozn. Sprintstrecke v délce 3,62 km). Je to každopádně okruh opravdu pěkný a zajímavý. Technicky ale dost náročný a navíc toho už poměrně dost zažil a zažívá, takže asfalt byl místy trochu vykousaný. I tak se mi ale jelo dobře. 


Měl jsi z tohoto okruhu respekt?

Tím, že jsem byl na Nürburgringu úplně poprvé, nevěděl jsem úplně do čeho jdu. Dělal jsem si samozřejmě na ten víkend přípravu, díval jsem se na přenosy závodů z minulých let a podobně. Místy to vypadalo opravdu náročně, takže respekt určitě byl, ale těšil jsem se, protože jsem vždycky rád, když můžu vyzkoušet nový okruh.

 

Čím je trať v Nürburgringu specifická a náročná?

Kromě roviny tam de fakto není místo na “odpočinek”. Po technické stránce je náročná, protože se často mění směr a hodně se brzdí v náklonu, což je jen na málo tratích. V tom je Nürburgring opravdu jiný oproti ostatním. A pak samozřejmě k náročnosti trochu přispívá i stav asfaltu. 

 

Jak jste se na závody připravovali?

Závodní víkend byl prodloužený o čtvrtek, kdy mělo IDM zajištěné ještě testování před závody. Na tento okruh je obecně složitější se mimo závodní víkend dostat, takže to, že jsme měli čas navíc bylo moc super.


Máš nějakou svou oblíbenou trať, kam se rád vracíš?

Mezi mé nejoblíbenější patří určitě Red Bull Ring v Rakousku, který je známý tím, že jsou tam hodně prudké a hodně tvrdé brzy, což mám rád. Navíc se mi tam podařilo moje první pódium, takže je to prostě srdcovka. 


Jak jste si víkend užili a co vás s týmem čeká dál?

Víkend jsme si užili, jak jsem už říkal, jelo se mi dobře a o to víc mě ale vlastně mrzelo, že se to nepromítlo v těch výsledcích. Ty samozřejmě nejsou takové, jak bychom si přáli, ale i takové sezóny jsou. Po pečlivém zvážení jsme se proto s týmem rozhodli společnou letošní závodní sezónu ukončit o něco dříve a v posledním letošním kole IDM v Hockenheimu na konci září startovat nebudu. Zimní přestávku chci ale využít k důkladné přípravě na novou sezónu a už teď se těším na nové výzvy, které přinese.

 

Zpět na blog